2011. május 16., hétfő

Szupergyors

Egy adalék a legutóbbi bejegyzéshez (és egyúttal elnézést azoktól, akik úgy érzik, túlzásba viszem a dán vasúti közlekedés nehézségeinek boncolgatását. Egyetlen mentségem, hogy a téma már évek óta központi helyet foglal el a mindennapjaimban).

Szóval a dániai utazóknak nem csak öregedő, korszerűtlen vonatokkal, gyakori műszaki hibákkal és járattörlésekkel kell együtt élniük. Az sem ritka, hogy a vonat menetrend szerint megjelenik egy állomáson, de aztán megállás nélkül húz el a várakozó utasok orra előtt. Ma közölt statisztikák szerint csak Koppenhága térségében átlag hetente egyszer fordul elő, hogy egy mozdonyvezető elfelejt megállni egy állomáson. 

Neki sikerült megállni. Fotó: Marie Hald
A vasúttársaság magyarázata szerint a mozdonyvezetők általában egy napon több vonalon, vonattípuson is szolgálnak, ami időnként megzavarja őket. Magyarul: időnként fogalmuk sincs, hogy melyik vonalon vezetnek éppen. A DSB szerint mindez nem jár semmilyen biztonsági kockázattal, de bennem azért ott motoszkál a kérdés, hogy ha a vezér figyelmen kívül tud hagyni egy állomást, mi mindent képes még elnézni.

1 megjegyzés:

Orsi írta...

Megértelek, nekem is gyűlnek a "remek" sztorik, mióta vonatozom. De hogy a vezetők elfelejtenek megállni, hát ilyenről még nem hallottam, és szerencsére nem is tapasztaltam. Nem semmi.
Viszont az nap mint nap tépi az idegeimet, amikor begördül a vonatom Aarhusba, és képes 2-3 percet is állni, míg kinyílnak az ajtók. Ez viszont pont elég ahhoz, hogy az orrom előtt elmenjen a busz, hiába közelítem meg futólépésben. Aztán a következő kb. 10 perc múlva jön, ígyhát én is pont ennyit kések a munkahelyemről.